27. toukokuuta 2016

Arvostelussa 5 NYXin tuotetta

NYX on ehdottomasti yksi suosikkimerkeistäni, mitä tulee kosmetiikkaan. Merkki on edullinen, laadukas tyylikäs ja mikä parasta, nykyisin myös helposti saatavilla, kun NYX rantautui Suomeen ihan Sokoksille meidän meikkifriikkien hypisteltäväksi. Olen testannut monia tuotteita NYXiltä ja aion testata edelleen, mutta tässä tulisi nyt mielipidettä viidestä eri tuotteesta. Aiemmin olen kirjoittanut Wonder Pencilistä (loistava vesirajakynä, lisäksi hyvä huulipunan rajauksen korjaamiseen), Butter Glosseista, Butter Lipstickeistä, viidestä suosikkituotteestani keväällä ja olen tehnyt ensivaikutelmavideon Wonder Sticksistä (tuosta on tulossa päivitystä piakkoin).

Monet NYXin huulituotteet ovat niin loistavia, että kerron niistä mieluiten ihan omissa postauksissa. Tässä tulisi nyt muutama melko random tuote. Ainoastaan huultenrajauskynää omistan (toistaiseksi) enemmän kuin yhdessä sävyssä). Kerron näistä siinä järjestyksessä, jossa tyypillisesti meikkaankin :)


NYX Dark Circle Concealer

Kuten näkyy, olen käyttänyt oman Dark Circle Concealerin lähes loppuun. En suinkaan siksi, että tämä olisi erityisen hyvä vaan siksi, että olen tarkoituksella yrittänyt pannuttaa tätä. Tämä peiteaine on nimenomaan tarkoitettu tummille silmänalusille ja siinä onkin oranssi pohjasävy, jotta se taittaisi silmänalusten sinisyyttä. Idea on hyvä, mutta toteutus voisi olla parmempi. Kun peiteaine lupaa peitää tummat silmänaluset, odotan sen todellakin tekevän niin. Tässä ei vaan valitettavasti ole riittävän hyvä pigmentti omaan makuun. Kun tätä sitten laittaa monta kerrosta, kuten minä teen saadakseni tarpeeksi peittävyyttä, alkaa voidemainen koostumus menemään silmänalusten juonteisiin. Lisäksi en ole tällaisten purkkipeiteaineiden suurin fani sekä hygienian että käytännöllisyyden vuoksi. Tämä ei siis mene jatkoon, mutta tulee käytettyä loppuun.

Hintaa Dark Circle Concealerilla on Sokoksella 9,50 €. Tästä löytyy yhteensä neljä oranssipohjaista sävyä, mutta tällä hetkellä Fair (kuten omani) näyttää olevan verkkokaupasta loppuun myyty.


NYX Micro Brow Pencil

Tämän kulmakynän on tarkoitus olla dupe superhypetetylle Anastasian BrowWizille ja sellainen se onkin. Mun mielestä tämä on jopa parempi, kuin BrowWiz, mutta hintaa on yli puolet vähemmän. Kynä on superohut ja sillä saa piirrettyä kulmat todella tarkkaan. Itse tykkään kulmakynän jälkeen kiinnittää kulmat vielä geelillä. Se, mikä mun mielestä tekee NYXin versiosta Anastasiaa paremman, on pysyvyys. Mun kulmat eivät ole luonnostaan täydelliset, joten mun pitää piirtää ne. BrowWiz ei tahdo pysyä mulla kovinkaan pitkään niissä kohdissa, joissa karvaa ei ole, vaan olen joutunut piirtämään. NYX pysyy huomattavasti paremmin ja pidempään. En todellakaan halua ostaa enää kahdenkymmenen euron BrowWiziä, kun voin ostaa paremman version NYXiltä kympillä (varsinkin, kun tämän tyyppiset kynät kuluvat mulla nopsaan). Ehdoton Holy Grail tuote! <3

Hintaa Micro Brow Pencilillä on Sokoksella 10,50 €. Sävyjä tästä on yhteensä 8 kappaletta. Omani on Ash Brown, mutta mun ostoslistalla on tälle kaveriksi myös vaaleampi Taupe.

NYX Powder Blush, sävy Dusty Rose

Tämä poskipuna on pistumassa NYXin valikoimasta. Nykysinhän tämän poskipunan on korvannut NYXin HD Blush (jota mun olisi tarkoitus testata parissa kivassa sävyssä). Oman poskipunani sävy Dusty Rose on aivan ihana lämmin ruusuinen punainen ja olenkin käyttänyt tätä todella paljon. Itse puna on oikein hyvää. Okei, tykkään sellaisista unelmankermaisista ja pigmenttisistä poskipunista ja tämä ei ihan sellaista ole, mutta ei tämänkään koostumuksessa mitään valitettavaa ole. Puna levittyy poskille kauniisti ja siitä pystyy kerrostamaan hyvinkin pigmenttisen. Pysyvyyskin on oikein hyvä. En kuitenkan tykkää poskipunan pakkauksesta. Muovipakkaus on todella tiukka ja pilaan kynsilakkani aina tätä avatessa (jep, avaan kaikki purnukat kynsin, joten rakennekynnet eivät tulisi kuuloonkaan).

Poskipuna on poistumassa valikoimasta ja Sokoksella sitä ei myydä, mutta joistain verkkokaupoista tätä saattaa vielä löytää.


NYX Lip Pencil 

Nämä huultenrajausklynät ovat loistavia! Aluksi kynät tuntuivat vähän kuivilta omaan makuun, mutta johan kuivuus häviää, kun nämä teroittaa teräviksi. Jälki on oikein pigmenttistä ja hyvin levittyvää. Pysyvyys näissä ei ehkä ole mitään huultenrajauskynien aatelia, mutta hyvä kuitenkin. Kynien vahvuuksia ovat lisäksi ehdottomasti alhainen hinta ja laaja sävyvalikoima, jos haluaa matchata huulipunan ja kynän täysin. Itse en ole niin tarkka, vaan olen pitkään pärjännyt ihan muutamalla kynällä (noiden kolman lisäksi mulla oli pitkään ainoastaan kirkkaan punainen rajauskynä). Kynien sävyt ovat Nude Beige, Pinky ja Currant. 

Näitäkään ei valitettavasti Sokoksella myydä, mutta sävyvalikoimaa voi tutkia NYXin omilta sivuilta. Toivottavasti kynä ei ole kokonaan poistumassa valikoimasta, sillä niin hyviä nämä ovat. Mun täytyy kyllä tutustua NYXin muihinkin huultenrajauskyniin.



NYX Pro Brush Lip

En edes tiennyt NYXin valikoimasta löytyvän myös siveltimiä ennen merkin rantautumista Suomeen. Tämän siveltimen sain pienestä goodie bagistä, jonka sain ennen avajaisia järjestetyssä pre shopping -illassa. En pahemmin välitä tästä puhtaasti siitä syystä, että tässä ei ole korkkia. Mä haluan huulipunasiveltimen olevan suljettava, koska pidän sellaista usein mukana meikkipussissa. Muutenkin, tämä maksaa Sokoksella 11 €, eikä mielestäni ole todellakaan sen arvoinen. Huulipunasiveltimiä saa paljon edullisemmin ja vieläpä suljettuna. Esimerkiksi We Care Iconiln huulipunasivellin maksaa Sokoksella 6,90 €. Kyseinen sivellin on ihan suosikkini ja olenkin kirjoittanut siitä täällä.

Sellaisia ajatuksia mulla näistä tuotteista oli, lisää NYXiä on aivan varmasti blogissa luvassa jatkossakin. Oliko tuttuja tuotteita? Mitä suosittelisit testaamaan NYXiltä? :)

6 kommenttia:

  1. Olipas kiva kuulla sun mielipiteitä näistä tuotteista :) Mä tykkään myös todella paljon noista NYXin huultenrajauskynistä, ne on ihan mahtavia ja tosi harmi, ettei Sokoksella myydä niitä. Tollasen Micro Brow Pencilin voisinkin ostaa joskus testiin, tosin mulla myös Brow Wiz toimii ihan loistavasti :) Multa löytyy NYXin Above & Beyond Full Coverage Concealer ja se on ehkä surkein peiteaine mitä oon testannut. Ei oo puhettakaan, että sillä saisi tummia silmänalusia peitettyä ja kerrostaessa sille käy ihan samoin kun tolla sun versiolla :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nuo kynät ovat kyllä loistavia! Täytyy tosin testata niitä muitakin NYXin kyniä, varsinkin Slide On huultenrajauskynistä olen kuullut paljon hyvää. Suosittelen testaamaan Micro Brow Penciliä. BrowWiz on kyllä hyvä, tosin pysyvyys voisi olla parempi. Mua vaan hirvittää sen myyntihinta Kicksissä, sillä maksoin omastani 25 euroa?!? Siis kyllä siitä maksaisi sen 18 euroa, joka on myyntihinta Briteissä, mutta myyntihinta täällä pohjolassa on vaan liian korkea. Kuulostaapa surkealta peiteaineelta. En voi käsittää, miksi peiteainetta markkinoidaan nimellä "Full Coverage", jos ei se peitä mitään :D

      Poista
  2. Oon tässä ajatellut hommata NYX Studio Finishing valkoisen/läpikuultavan mineraali irtopuuterin ja kokeilla olisiko siitä korvaamaan e.l.f.in Undereye Setting Powderia. Olisi ainakin riittoisampi purkki. Koostumuksen pitäisi olla hienojakoista eikä kasaantua juonteisiin tai tukkia ihohuokosia. Jos ei toimi tuossa tarkoituksessa, niin voi käyttää sitten muualla kasvoilla :) Vähän vielä mietityttää, että ärsyttääköhän silmiä tms.

    Micro Brow Pencil kuulostaa niin lupavaalta, että onhan se ostetava kunhan saan entisiä kulmatuotteita vähän kulumaan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuosta puuterista olisi kiva kuulla lisää, jos päädyt sitä testaamaan :) Monet ovat kyllä kehuneet sitä. Itse olen ajatellut hankkivani RCMA:n No Color Powderin. Itse puuteri on edullista, mutta koska se pitää tilata jenkeistä, pitää huomioida postimaksut, tullit jne (enkä lähde sieltä tilaamaan vain yhden tuotteen takia). Onneksi Beautylish kuitenkin toimittaa Suomeen, ettei tarvitse pelata Shipiton kanssa :)

      Suosittelen ehdottomasti testaamaan tuota! Mun oli aluksi ehkä vähän vaikea tottua noin ohueen kulmakynään, mutta en voisi olla enää ilman :)

      Poista
  3. Kulmakynä herätti ehdottomasti kiinnostuksen. Tekisi mieli kokeilla jotain vaihtelua perinteiseen puuterimaiseen kulmaväriin :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Suosittelen kyllä testaamaan, tällä saa kulmat rajattua ja väritettyä todella tarkkaan. Itse käytän vielä tuon päälle geeliä, mutta jos oikein viimeisen päälle haluan kulmat, laitan vielä siihen päälle puuteria :)

      Poista

Kiitos!