23. toukokuuta 2017

Real Techniques Miracle Sponges


Kastettavat meikkisienet ovat nykyisin suosiossa meikkivoiteen ja peiteaineen levittämisessä sekä esimerkiksi voidemaisten varjostuksien häivyttämisessä ja puuterin lisäämisessä. Ymmärtäähän sen, sillä kastetulla meikkisienellä saa meikkivoiteen näyttämään luonnollisemmalta ja vähemmän paksulta pakkelilta. Kaikkein suosituin meikkisieni on tietysti aito ja alkuperäinen beautyblender, mutta itse olen sen verran pihi, etten ole valmis maksamaan kahtakymmentä euroa meikkisienestä, joka tulisi vaihtaa muutaman kuukauden välein (olen kyllä testannut sitä ja ehkä voisin ostaa sen alennuksesta). Itse olen jo pitkään suosinut Real Techniquesin Miracle Complexion Spongea, josta tulee arvostelua tässä postauksessa. Real Techniquesin Miracle Sponge -sarjassa on myös muita sieniä, joita olen testannut. Ovatko ne käteviä vai kenties täysin turhanpäiväisiä?

ps. Laitan sienistä hinnat iHerbissä ja Sokoksessa, koska itse ostan sieneni kyseisistä kaupoista (Sokoksesta tosin vaan, jos sienet ovat alennuksessa). 

Real Techniques Miracle Complexion Sponge





Vasen sieni kuiva, oikea sieni kastettu

Real Techniquesin ensimmäinen meikkisieni on oranssi Miracle Complexion Sponge. Se tuli markkinoille jo ainakin pari vuotta sitten. Itsekin olen käyttänyt tätä yli vuoden. Sienen toinen pää on leikattu vinosti lättänäksi, kun toinen puoli taas on suippokärkinen. Sieni kasvaa kastettaessa melkoisesti, kuten ylemmästä kuvasta näkee. Sieni on märkänä mukavan pehmeä ja kimmoisa, joskaan ei yhtä pehmeä kuin beautyblender. Meikkivoiteen ja peiteaineen se kuitenkin lisää mielestäni täysin yhtä kauniisti, kuin beautyblenderkin. Lopputulos on kevyen ja ohuen näköinen. Koen minkä tahansa sienen vähentävän meikkivoiteen peittävyyttä hieman, jos vertaa sormin tai siveltimellä levittämiseen. Käyhän se järkeenkin, koska sienen mukana kasvoille tulee väkisinkin vähän vettä meikkivoiteen mukana, vaikka sientä kuinka tyhjäksi vedestä puristaisikin. Tämä ei kuitenkaan syö peittävyyttä mitenkään liikaa, eikä myöskään meikkivoidetta.

Itse pidän tästä sienestä erityisesti sen muodon vuoksi! Tykkään käyttää lättänää päätä meikkivoiteen levittämiseen. Itse koen meikkivoiteen levittämisen käyvän helpommin, nopeammin ja tasaisemmin lättänällä päällä, kuin esimerkiksi beautyblenderin pyöreällä päällä. Sienen terävää päätä käytän sen sijaan peiteaineen levittämiseen silmien alle. Toki sillä saa levitettyä meikkivoidetta myös tarkkuutta vaativiin paikkoihin, kuten nenänpieliin. Käytän silloin tällöin suippoa päätä myös baking-puuterin lisäämiseen silmien alle. Muuten en itse lisää puuteria sienellä.

Tätä kyseistä meikkisientä saa niin yhden, kahden kuin neljänkin kappaleen seteissä. 1 kpl maksaa iHerbissä n. 4,6 € ja Sokoksessa 10,90 €. 2 kpl setti maksaa iHerbissä n. 8,5 € ja Sokoksessa 14,90 €. 4 kpl setti maksaa iHerbissä n. 14 € ja Sokoksessa 26,90 €.


Real Techniques Miracle Mini Earser Sponges, 2 kpl paketti

Real Techniquesin Miracle Mini Earser Sponge on kuin Miracle Complexion Sponge minikoossa. Ainoa ero on, että lättänän pään päässä on toinen pieni lättänä kohta (joka ei nyt tietenkään näy kuvasta kunnolla). Myös beautyblenderillä on omat vaaleanvihreät miniversionsa. Kastettuna nämä Real Techniquesin sienet ovat pehmeitä ja kimmoisia, mutta... Mun mielestä nämä ovat todella epäkäytännöllisiä ja turhanpäiväisiä. Itse sienessä ei ole mitään varsinaista vikaa, mutta mä en vaan tee näin pienellä sienellä yhtään mitään. Sieni on siis tarkoitettu tarkkaan meikki- tai peiteaineen levittämiseen. Ainut missä voisin tätä tarvita, on peiteaineen levittäminen, jos olen tenhyt silmämeikin ennen meikkipohjaa. Itse teen tässä tapauksessa itseasiassa vain yläluomen meikin ennen meikkipohjaa, joten silmien nurkat ovat ne kohdat, joissa tarvitsen tarkkuutta. Mun mielestä näillä on kuitenkin hankala päästä tarkasti riittävän lähelle silmien nurkkia. Käytän itse mielummin pientä pyöreäpäistä peiteainesivellintä (Ecotoolsin Airbrush Concealer Brushia), koska siveltimellä käden ei tarvitse mennä liian lähelle silmiä. En tiedä ymmärtääkö kukaan mun selityksestä mitään, mutta meillä kaikilla on omat mielytmyksemme meikin tekemisessä :D 

Miracle Mini Earser -sienet maksavat iHerbissä noin 4,60 € ja Sokoksessa 10,90 €.

Real Techniques Miracle Sculpting Sponge

Miracle Sculpting Sponge on tarkoitettu kasvojen varjostamiseen ja korostamiseen. Itse en juuri koskaan käytä voidemaisia varjostustuotteita, joten en ole asiantuntija asiassa. Toisaalta korostan kyllä kasvoja päivittäin vaaleammalla peiteaineella, mutta siihen tarkoitukseen käy ihan muutenkin käyttämäni meikkisieni. Mitä tulee siihen voidemaiseen varjostukseen, niin mun mielestä tämä sieni on todella epäkäytännöllinen. Voidemaisen varjostuksen häivyttäminen on ainoa asia, jossa itse koen alkuperäisen beautyblenderin olevan paras. Se häivyttää varjostuksen mielastäni nopeammin ja pyöreällä päällä rajat häivyttyvät superhelposti. Tämä sieni sen sijaan on todellan ihmeellisen mallinen ja turhanpäiväinen.

Miracle Sculpting Sponge maksaa iHerbissä n. 3,5 € ja Sokoksessa 10,90 €.

Real Techniques Bold Metals Collection Miracle Diamond Sponge


Tämä sieni ei päässyt postauksen ylimpään kuvaan, koska olin ottanut kuvan jo ennen koko timanttisienen hankkimista. Nimensä mukaan Miracle Diamond Sponge kuuluu Real Techniquesin vähän arvokkaampaan Bold Metals -kokoelmaan. Se on timantin muotoinen ja siinä on kaunis valkoharmaa marmorikuviointi. Kaunis ulkomuoto onkin sitten ainoa asia, josta itse tässä sienessä pidän. Testasinkin tätä videolla ihan vähän aikaa sitten ja jos joku kyseisen videon katsoi, hän tietääkin, että ainakaan ensivaikutelma ei vakuuttanut. Kovinkaan montaa kertaa en ole tätä käyttänyt ensikokeilun jälkeen, mutta joistain tuotteista vaan tietää ihan parilla käyttökerralla, että kyseinen tuote ei itsellä toimi. Mun mielestä tämä sieni on vaan todella epäkäytännällinen. Meikkivoiteen levittäminen tuntuu todella hankalalta, koska sientä saa käännellä koko ajan. Lisäksi jostin syystä tämä lisää mun meikin rumasti verrattuna Miracle Complexion Spongeen. Tämä sai peiteaineen näyttämään kakkumaiselta. Lisäksi musta tuntuu, että tämä syö meikkivoiteen peittävyyttä muita sieniä enemmän. Sieni on ehkä vähän pehmeämpi ja huokoisampi, mistä meikin huono levittyminen saattaa johtua. Miten vaan, mua varten tämä sieni ei ole.

Miracle Diamond Spongella on hintaa iHerbissä n. 7,5 € ja Sokoksessa 16,90 €

----------

Kuten postauksesta käy ilmi, olen oranssin Miracle Diamond Spongen suuri fani. Muut Real Techniquesin sienet ovat kuitenkin mun mielestä melkoisia floppeja. Ne ovat todella epäkäytännöllisiä ainakin omiin tarpeisiin. Varsinkin Sculpting Spongen ja Diamond Spongen kohdalla musta tuntuu, että Real Techniques yritti keksiä jotain uutta ja hienoa, mutta ei näistä mun mielestä uusiksi hittituotteiksi ole. Real Techniques on hiljattain julkaissut myös ihan uusia sieniä. Iherbissä niitä jo on, mutta ei Sokoksessa. Rehellisyyden nimissä mua ei kuitenkaan edes kiinnosta testata niitä. Jatkan oranssin sienen käyttöä, mutta kaikki erikoisemmat sienet jätän jatkossa ostamatta :D

ps. Näitä sieniä suositellaan pestäväksi aina heti käytön jälkeen. Arvatkaa vaan, että teenkö mä niin? No en :D Pesen sienen aina seuraavalla käyttökerralla. Sekin on yksi syy, miksi käytän mielummin edullisia sieniä. Tokihan se beautyblender pysyy käyttökelpoisena yli suositellun 3 kuukauden, jos sitä pitää hyvää huolta. Mun aika ei kuitenkaan riitä meikkisienen pesemiseen heti meikkaamisen jälkeen, koska yleensä mulla on siinä kohtaa jo melkoinen kiire :D

Käytätkö itse kastettavia meikkisieniä? Mikä on suosikkisi? :)

14 kommenttia:

  1. Käytän, mun suosikki on beuatyblender, musta mikään ei tunnu iholta yhtä pehmeältä, mun herkkisiho tuntee heti, jos sieni on kovempi. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pehmeydessä beautyblender kieltämättä voittaa. Itselle Real Techniquesin oranssi sieni tuntuu kuitenkin juuri sopivalta ja muotonsa puolesta se vie voiton. Ja hinnan :D

      Poista
  2. Mun suosikkini on ehdottomasti beautyblender, muttei toi RT:n oranssi meikkisienikään hullumpi ole! Tykkää bb:stä enemmän ehkä ihan sen takia, että se tosiaan on jonkin verran pehmeämpi :) Mulla on beautyblendereistä myös niitä vaaleanvihreitä pikkusieniä ja ne on aivan onnettomia enkä tiedä mitä niiden kanssa tekisin. Siis joo ne on varmasti tarkoitettu noiden RT:n Mini Eraser sienten tavoin juurikin tarkkaan työskentelyyn esim. peiteaineen kanssa, mutta koen itse ne beautyblenderin miniversiot huonoiksi siihen hommaan. Saan ihan normikokoisella parhaiten sen peiteaineen paikoilleen.

    Tosi mielenkiintoinen postaus ja eipähän tarvitse tän jälkeen harkita noiden muiden sienten tilaamista :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo mun mielestä tuollaisilla pikkusienillä ei oikeasti tee yhtään mitään. Jos koko peiteainetta alkaisi tuollaisten kanssa häivyttämään, niin peiteainehan kerkeisi kuivaamaan paikoilleen ennen levittämistä :D Ja se tarkempi työskentely on mun mielestä todella hankalaa noiden kanssa, ainakin nyt kun mulla on rakennekynnet. Saan tarkan työskentelyn tehtyä paljon paremmin tarkalla siveltimellä :)

      Kiitos! Joo multa ei ainakaan saa suosituksia noille :D

      Poista
  3. Oma suosikkini on myöskin RT:n Miracle Complexion Sponge. Beautyblenderistäkin tykkään, mutta hinta on tosiaan sen verran korkea, että en raaski kovin usein sitä ostaa. Oon kokeillut Parsan ja We Care Iconin versioita BB-sienestä, mutta eivät ole ihan niin joustavia/pehmeitä (jolloin meikkipohja ei levity yhtä nopeasti ja nätisti) kuin nuo aiemmin mainitut. Pesen meikkisienet ennen käyttöä, samalla kun ne kastelenkin ja hyvin ovat tuolla metodilla pysyneet kunnossa pitkäänkin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Miracle Complexion Sponge on kyllä tosi hyvä! :) Mullakin sienet pysyisivät varmasti ihan tuollakin metodilla hyvänä paljon kauemmin, mutta mä matkustelen niiden kanssa aika paljon. Käyn yleensä vähintään kerran kuukaudessa jossain, yleensä ihan kotikaupungissani perheen tai ystävien luona. Siellä se sienen ilmava kuivattaminen vähän jää ja sen takia vaihdan itse sienen vähintään kolmen kuukauden välein :)

      Poista
  4. Aika harvoin käytän, mutta Ecotoolsin uudet sienet ovat tosi hyviä ja pehmeitä. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mäkin oon ihan hiljattain ottanut Ecotoolsin sienet käyttöön ja oon kyllä tykännyt. Varsinkin isompi vihreä sieni on ihanan pehmeä ja lisäksi siitä löytyy mun suosima lättänä osa :)

      Poista
  5. Nämä muut näyttääkin tosi epäkäytännöllisiltä, joten käytän jatkossakin vain tuota oranssia versiota :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Omasta kokemuksesta voin sanoa, että nuo ovat ihan yhtä epäkäytännöllisiä miltä näyttävät :D

      Poista
  6. Oon kokeillu RT, BB mutta. Ostin ebaysta feikki BB eurolla ja se on ihan paras!! Jotenkin superpehmee ja ihan erilainen kun muut. Sillä tulee ihan täydellinen meikkipohja.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aika yllättävääkin että euron sieni on 20 euron sientä parempi :D

      Poista
  7. Nup alkuperäiset miracle sponge sienet on yksiä mun lemppareita, joten kovasti tekee mieli kokeilla myös tuota lilaa ja pinkkiä, ihan vaan mielenkiinnosta kun näyttävät niin erikoisilta! :) Timanttisieni ei jostain syystä oo noussut mun suosikiksi, vaikka sitä kovasti alkuun hypetettiin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No mun mielestä nuo olivat tosi hankalia, mutta voithan sä niistä tykätä :D Mun mielestä tuo timanttisieni oli ehkä kaikkein epäkäytännöllisin näistä

      Poista

Kiitos!