28. syyskuuta 2016

Lip Monthly August | Arvostelu


Olen vihdoin saanut testattua kaikki elokuun Lip Monthlyn tuotteet yhden tai useamman kerran. Mulla on ollut ihan kauhea kiire tällä viikolla ja en ole ehtinyt oikein perehtyä bloggaamiseen. Muidenkin postaukset olen vain nopeasti silmäillyt läpi, mutta kommentoinnin olen joutunut siirtämään myöhemmäksi. Hoidetaan nyt kuitenkin tämä arvostelu alta pois vielä syyskuun aikana, niin kerkeän sitten perjantaina viimeistään perehtymään kauneusjuttuihin paremmin :)

Lip Mothly on Yhdysvaltalainen tilausboksi, joka sisältää aina kolme huulimeikkiä ja yhden muun meikin. Boksia toimitetaan maailmanlaajuisesti ja se tulee Suomeenkin ilman tulliselvityksiä tai vastaavaa sähellystä. Paketti on niin pieni, että se mahtuu onneksi meidänkin pienestä postiluukusta sisään. Lip Monthlyn voi tilata itselleen eripituisiksi ajoiksi:
  • 1 kuukausi 12,95 $
  • 4 kuukautta 38,95 $ (norm. 51,80 $)
  • 1 vuosi 116,55 $ (norm. 155,95 $)
Itse valitsin tuon neljän kuukauden tilausjakson ja maksoin koko summan heti. Huomasin kuitenkin, että seuraava neljän kuukauden tilausjakso oltiin veloitettu tililtäni automaattisesti tuolla normaalilla hinnalla samoihin aikohin, kuin syyskuun Lip Monthly lähetettiin. En ole ihan varma, saako alennuksen toisen kerran, jos keskeyttää tilauksen ennen seuraavaa veloitusta ja tilaa uudelleen. Postikulut sisältyvät noihin hintoihin ja yhden pussukan arvon taataan aina olevan minimissään 40 $. Pussista tulee aina kolme huulijuttua ja yksi muu meikkituote.

Seraphine Botanicals Rosy Cheeks Lip & Cheek Gel, arvo 20$



Mä todellakin halusin tykätä tästä Seraphinen poski-/huuliväristä sen söpön pakkauksen vuoksi, mutta tämä ei toiminut mulla. Pakkaus on tosiaan söpön tyttömäinen, itse geelissä on aivan tajuttoman ihana ruusun tuoksu ja se on myös kauniin väristä, mutta siihen ne plussat sitten jäävät. Geeliä on mun mielestä todella hankala lisätä poskille ja se jättää laikkuja ihoon sellaisina "staineina". Tällä saa kylläkin huvittavat pelleposket aikaiseksi, jos sellaista lookia tavoittelee. Huulilla geeli toimii paremmin, mutta ennemmin suosin sävytettyjä huulivoiteita, koska tämä on aika kuivattavaa. Väri on kyllä kaunis, mutta sen päälle pitää laittaa väritöntä huulirasvaa, jotta tunne ei ole niin epämukava. Mä en todellakaan tule käyttämään tätä geeliä enää toista kertaa poskilla, mutta huulilla saatan tätä huulivoiteen alla joskus käyttää.

Seraphine Botanicals on eläinkokeeton merkki ja käsittääkseni kaikki tuotteet ovat vegaanisia. Tuotteiden ainesosat ovat luonnollisia ja pakkaukset ovat aivan supersöpöjä.


Poskille laitoin niin paljon highlighteria, että pahin laikukkuus peittyi.
Huulilla geelin päällä on väritöntä huulirasvaa.

Manna Kadar LipLocked Priming Lip Wand, arvo 24$


Manna Kadarin huulipunakynä oli positiivinen yllätys. Se on todella mattapintaista ja pysyy huulilla todella hyvin, jopa syömisen ajan, mikä on mulla aivan poikkeuksellista. Tämä näyttää mattaisen pintansa vuoksi huulilla oikeastaan ihan nestemäiseltä huulipunalta, mutta ilman kuivattavaa ja kiristävää tunnetta. Mä en itseasiassa ole ihan varma, mikä tämä mun kynän sävy on. Jostain kumman syystä sitä ei lue tässä pakkauksessa, eikä mulla enää ole sitä muovia, mikä kynän ympärillä oli. Sävy on joka tapauksissa huulilla todella kirkas korallinpinkki. eli ehdottomasti kevät- ja kesäsävy mulla!

Manna Kadarin sivuilla ei ollut mitään tietoa merkin eläinkoepolitiikasta. My Beauty Bunny -blogissa oli kuitenkin Manna Kadarista arvostelua. Mistään en löytänyt viittausta siihen suuntaan, että Manna Kadar testaisi eläimillä.

 Sävy on kaunis, mutta todella kesäinen, joten tälle ei varmaan hetkeen tule käyttöä.

Hikari Cosmetics Lip & Cheek Stick, arvo 15 $


Hikari Cosmeticsin Cheek & Lip Stickin sain Tawny sävyssä, joka on vähän viileä vaaleanruskea metallinhohtoinen sövy. Poskille tämä käy highlighteriksi ennemmin kuin poskipunaksi. Tosin sävy on sen verran tumma, että se vaatii rusketusta ainakin itselläni. Tuote on paljon pigmenttisempää ja helpommin levitettävää, kuin esimerkiksi kesäkuun Lip Monthlystä tullut Peony Cosmeticsin highlightertikku.


Highlighterina

Huulipunana tämä on aivan upea! Metallinhohtohuulet ovat nyt muodissa ja mä halusinkin tällaista vaaleaa nudea metallinhohtopunaa. Nyt se on sitten hoidossa ja tulen varmasti käyttämään tätä tuotetta paljon enemmän huulilla, kuin highlighterina! Pakko sanoa, että tämä tuntuu hieman kuivahkolta huulilla, mutta niin myös muutkin metallinhohtoiset punat ovat mulla tuntuneet. Mukavinta tämä on silloin, kun laittaa alle huulirasvaa ja päälle tätä ohuehkon kerroksen.

Metallic lips, I'm in love!!!

Hikari sanoo verkkosivuillaan, ettei testaa eläimillä, enkä löytänyt netistä mitään tämän vastaistakaan infoa.

Lord & Berry Lip Liner, arvo 10 $
(+ Lord & Berry Maxi Matte Cranyon Lipstick)


Elokuun Lip Monthlystä tuli Lord & Berryn huultenrajauskynä, mutta käytän tilaisuuden hyödykseni ja arvostelen samalla merkin huulipunakynän, koska nuo matchaavat keskenään niin hyvin. Rajauskynä on sävyä Romantic Rose ja huulipunakynä sävyä Intimacy. Molemmat ovat todella upeita, murretun roosan sävyisiä ja sopivat loistavasti syksyyn.
Rajauskynässä mulle tärkein ominaisuus on sen levittyvyys, sillä en voi sietää kivikovalla kynällä huulten rajausta. Tämä Lord & Berryn rajauskynä on todella kermainen, joten se levittyy kuin unelma eikä pysyvyysdessäkään ole valittamista.
Huulipunakynä teki muhun todella suuren vaikutuksen. Se on todella mattaista, mutta todella mukavaa eikä kuivata ollenkaan. Sama juttu kuin Manna Kadarin huulipunan kanssa - puna on niin mattaista, että se näyttää nestemäiseltä huulipunalta, mutta on paljon mukavamman tuntuista. Pysyvyys on ihan hyvä tässäkin, vaikka ei kestänytkään syömistä ihan yhtä hyvin, kuin tuo Manna Kadarin huulipuna.
 

Huulimeikki tehty Lord & Berryn tuotteilla.

Ainoa valittamisen aihe Lord & Berrystä on, että merkin eläinkoekäytännöistä on hyvin vaikea löytää tietoa. Merkin omilla sivuilla ei lue asiasta mitään ja blogeissa lukee vähän ristiriitaista tietoa. Toiset sanovat merkin olevan eläinkokeeton, toiset sanovat, ettei merkki vastannut kaikkiin kysymyksiin asiaa koskien. Pidän nämä nyt toistaiseksi ja aion näitä käyttää, mutta en itse osta Lord & Berryltä, ellen saa varmistusta eläinkokeettomuudesta. Ja mikäli kävisi ilmi niin ikävästi, että merkki ei ole eläinkokeeton, nämä tuotteet saavat lähteä.


Seraphine, Manna Kadar, Hikari, Lord & Berry rajauskynä & huulipuna

Kokonaisuutena elokuun Lip Monthly oli mun mielestä todella hyvä! Kolme tuotteista osoittautui todella hyviksi, kun vain yksi ei toiminut mulla ollenkaan. Mun on vaikea sanoa lempparia tästä pussukasta.  Jos on pakko valita, valitsen Hikari Cosmeticsin Cheek & Lip Stickin, koska metallinhohtohuulet ovat muodissa nyt ja vaalealle metallipunalle oli tarvetta. Elokuun Lip Monthlyn kokonaisarvo oli 69 $.

Oletko itse kokeillut Lip Monthlyä? Mikä näistä tuotteista vaikutti mielenkiinnoisimmalta? :)

4 kommenttia:

  1. Oijoi toi Hikari Cosmeticsin puikko näyttää upealta sun huulilla! Mä sain tosta itse eri sävyn, mutta toi ruskeahko sävy olisi kelvannut kyllä paremmin kuin hyvin<3 Mä oon myös tykännyt noista Lord & Berryn huulipunakynistä :) Harmi, ettei merkin kohdalta löydy kunnollista tietoa siitä, testaavatko he eläimillä vai ei :/ Elokuun Lip Monthly oli kyllä huimasti parempi ja mulle mieluisampi kuin tää syyskuun :D Mun pitäisi kirjoitella postaus tosta piakkoin, mutta eipä tämän kuun pussukasta kovin paljon jäänyt käteen..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä en aluksi edes tajunnut, että tuota voi tosiaan käyttää myös huulilla eikä pelkästään highlighterina :D Onneksi tajusin sen lopulta, koska mä oon jo hetken haaveillut vaaleasta metallinhohtoisesta nudepunasta :) Ei syyskuun Lip Monthlystä kyllä munkaan mieleen kovinkaan moni tuote ollut. Mun täytyykin lukaista sun postaus siitä saman tien :)

      Poista
  2. Tässä oli tosi hyvä sisältö verrattuna viimeisimpään lip monthlyyn, josta kaikki tuotteet olisivat lähteneet kiertoon :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla on syyskuun Lip Monthlyssä sentään yksi tuote, jolle on käyttöä, meinaan se nude huultenrajauskynä :D

      Poista

Kiitos!