13. syyskuuta 2016

Snapchat?

Olen aika hidas lähtemään mukaan uusiin villityksiin varsinkin, kun niihin liittyy tekniikka. Mulla ei suinkaan ole mitään kehittyvää tekniikkaa vastaan toisin kuin esimerkiksi äidilläni, joka on viimeiseen asti vältellyt älypuhelimen hankkimista (annoin itseasiassa keväällä vanhan puhelimeni hänelle, mutta hän ei ole ottanut kyseistä luuria käyttöön vieläkään, vaan sinnittelee lähemmäs kymmenen vuotta vanhalla Nokiallaan). Sain itseasiassa itsekin ensimmäisen älypuhelimeni vasta reilut kaksi vuotta sitten, kun Olli osti minulle puhelimen synttärilahjaksi. En vaan ollut aikaisemmin kokenut mitään tarvetta älypuhelimelle. Nykyisin en tulisi enää toimeen ilman älypuhelinta, koska monet sovellukset oikeasti helpottavat elämääni: WhatsApp, Google Maps, ForecaWeather, Fonecta Caller, Nysse, sähköposti jne. Osa sovelluksista ei taas ole oikeasti tarpeellisia, mutta ne ovat viihdyttäviä: Facebook ja Instagram etunenässä. Tällä hetkellä suosiotaan kasvattaa Snapchat, johon voi ladata kuvia tai videoita, ja ne näkyvät  kavereille yhden vuoronkauden ajan. Itselleni palvelu aiheuttaa vähän päänvaivaa ja haluaisin opetella käyttämään sitä paremmin.


Tein Snapchat-tilin alkukesästä, kun halusin seurata siellä muutamaa suosikkitubettajaani, kuten Jaclyn Hilliä, Tatia, Carli Bybeliä, Kathleen Lightsia ja Emily Eddingtonia (Emily Noel). Aloin tietysti seuraamaan myös kavereitani. Nykyisin seuraan muun muassa myös paria suosikki dj:täni, suosikki formulakuskiani ja kotikaupunkini jääkiekkojoukkuetta. En käytä Snappia mitenkään säännöllisesti, kuten en Instaakaan. Joskus katson muiden päivityksiä kyseisissä palveluissa monta kertaa päivässä, joskus taas saatan olla avaamatta sovellusta viikkoon. Muiden snappien katselu on mielestäni hauskaa, kunhan ne eivät ole tolkuttoman pitkiä. Tykkään silloin tällöin esimerkiksi avata aamuni makoilemalla sängyssä ja katsemalla snappejä (tai selaamalla Instaa). Mielestäni on hauskaa katsella satunnaisia hetkiä muiden arjesta joko videon tai valokuvan muodossa.

Itse koen kuitenkin äärimmäisen vaikeaksi snapata yhtään mitään. Osaan kyllä käyttää palvelua noin suurin piirtein (on tullut katsottua pari Snapchat for Dummies videota), mutta jostain syystä en saa aikaiseksi snapata mitään. Ensinnäkin mun arki on tällä hetkellä varsin kaukana kiinnostavasta. Se koostuu lähinnä koulukirjoista, koiran ulkoiluttamisesta ja satunnaisista työpäivistä. Meikkaillakaan en jaksa ja ehdi niin paljoa, kuin haluaisin. Ei mitään erityisen kiinnostavaa katsottavaa siis. Toiseksi mun ei tule päivän mittaan mietittyä ollenkaan, että: "Hei, tässä olisi ainesta snappiin!" Ehkä mun pitää vaan ruveta tuumasta toimeen ja väkisin opetella palvelua käyttämään kunnolla.

Kaikkien käyttämä perhosfiltteri

Kysyinkin nyt blogini lukijoilta ja kanssabloggaajilta, että käytättekö te Snapchatia? Millaisia snappeja tykkäätte katsella ja mitä snappaatte itse? Ketä seuraatte - vain kavereita, vai myös julkkiksia, bloggaajia tai tubettajia? Oletteko kiinnoistuneita bloggaajien arjesta, vaikka se ei millään tapaa liittyisi blogin aiheeseen, kuten kosmetiikkaan omassa tapauksessani?

Ps. Jos jotakuta kiinnostaa, niin mut löytää Snapchatista nimellä katatuulikki. En tosin lupaa säännöllisiä snappeja :D

6 kommenttia:

  1. Mä olen kiinnostunut Snapchatista, eka vaan pitäisi selvittää mikä se tarkalleen ottaen on. :) En usko, että itse snappailisin (mitä ikinä sen onkaan) vaan katselisin muiden snäppejä. Tunnen itseni vanhanaikaiseksi, ainakin mitä tulee sosiaaliseen mediaan. Toisaalta olen sitä mieltä, että se on hyvä keksintö, toisaalta toivoisin ettei sitä olisi ikinä keksittykään! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mäkin suurimmaksi osaksi olen tosiaan muiden snäppejä tyytynyt katselemaaan :) Mulla on vähän sama fiilis somen suhteen! Nykyisin mä jaan somessa omasta elämästäni paljon vähemmän kuin ennen. Aiemmin saatoin esimerkiksi päivittää Facebookkia monta kertaa päivässä, kun nykyisin saattaa mennä kuukausi ilman päivityksen päivitystä. En mä vaan enää halua jakaa koko elämääni muiden kanssa :D

      Poista
  2. Lisäsin! Oon nimellä pusheenna (kyllä tykkään pusheenista :DDD), snäppäilen aika säännöllisen epäsäännöllisesti eli suht harvoin :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Huomasinkin aamulla ja lisäsin sut myös! Aika samanlaisia snäppäilijöitä taidetaan olla siis :D

      Poista
  3. Mullakin kesti hetki tottua snäppiin, mutta nyt se on jo melko tuttu. Mulla snäppäily tapahtuu aina kun satun sille päälle, välillä menee päiviä tai viikkokin ilman yhtään snäppiä. Välillä sitten päivittelen enemmän. Mun mielestä snäpissä ei tarvitse olla mitään erityisen jännää, se sen suola mielestäni onkin :) Kyllä mullakin sinne eksyy paljon ruokakuvia ja koiranulkoilutusvideoita, vaikka aina välillä kaikkea jännempääkin :) Älä ota paineita, snäppää mitä huvittaa! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kommentista, Nella! :) Itsekin tykkään kyllä katsoa sellaisia arkisia snäppeja ihan kaikilta, myös niiltä, joiden arki on paljon erikoisempaa. Esimerkiksi suosikkiformulakuskiltani suosikkisnäppini ovat niitä, missä hän leikkii koiriensa kanssa :D

      Poista

Kiitos!