17. syyskuuta 2016

Totaalisen pakkomielteinen

Too Faced on yksi suosikkimerkeistäni ikinä, ellei jopa se suurin suosikki, vaikken ole heidän kaikkia tuotteita käyttänytkään. Tuotteet ovat laadukkaita ja pakkaukset aivan ihania. Suosikkipohjustajani, -meikkivoiteeni ja -luomiväripalettini tulevat juuri Too Facedilta. Voitin kesällä Lindan blogiarvonnasta Too Facedin Totally Obsessed setin ja olin todella onnellinen, kun pääsin testailemaan lisää suosikkimerkkini tuotteita! Totally Obsessed setissä tulee 5 näytekokoista tuotetta: Hangover-meikinpohjustaja, Shadow Insurance -luomivärinpohjustaja, Chocolate Soleil -aurinkopuuteri, Melted-huulipuna ja Better Than Sex -ripsiväri. Tässä tulisi vähän arvostelua tuotteista :)

Hangover Replenishing Face Primer


Hangover -meikinpohjustaja lupaa kosteuttaa, pehmentää ja kirkastaa ihoa. Se on melko juoksevaa ja kevyttä voidetta ja siinä on kevyt makea tuoksu. Mulla on sekaiho, joka välillä rasvoittuu ja välillä kuivuu. Epäpuhtauksia tulee silloin tällöin, ihon pinta on usein epätasainen ja ihohuokoseni ovat laajentuneet. Voitte ehkä siis arvata, että tämä meikinpohjustaja ei ole mua varten. Mä tarvitsen meikinpohjustajalta ennen kaikkea ihon pinnan tasoittavuutta, ja tämä ei sitä tee. Tuote toimii varmasti kuvialle ja suht tasaiselle iholle, mutta mun tarpeisiin tämä ei sovi. Kosteuttava primer voisi olla hyödyllinen itselleni käytettäväksi ihon ollessa kuivempi muuten koko kasvoille, mutta t-alueelle tarvitsisin nimen omaa ihohuokosia täyttävää primeria. En kuitenkaan ostaisi juuri tätä Too Facedin Hangover Primeria, koska tämä on aika kallis ja mielummin käytän yhtä, koko kasvoille sopivaa pohjustajaa.

Täytyy kuitenkin sanoa, että Too Facedin Primed & Poreless on mun suosikkipohjustaja! Se täyttää ihohuokosia ja tekee ihon pinnasta silkkisen sileän. Olen kirjoittanut pohjustajasta arvostelua täällä.

Shadow Insurance Eye Shadow Primer


Shadow Insurance -luomivärinpohjustaja lupaa, kuten kaikki muutkin luomivärinpohjustajat, pitää luomivärin paikoillaan. Koska luomeni ovat raskaat ja rasvoittuvat, on suurin ongelmani luomivärin meneminen luomivakoon. Olen kuullut ja lukenut, että kaikilla tämä luomivärinpohjustaja ei toimi, mutta mulla toimii! Luomiväri pysyy tällä paikoillaan koko päivän ja pidän myös tämän koostumuksesta.

Vertaan tätä nyt vähän Urban Decayn Eyeshadow Primer Potioniin, jota olen aiemmin käyttänyt. Täytyy sanoa, että pidän tästä Too Facedin pohjustajasta paljon enemmän. Molemmat ovat saman sävyisiä (UDEPP:tä saa tosin useissa sävyissä, mutta puhun nyt sävystä original). Ne ovat kevyesti sävytettyjä, mutta eivät juurikaan peitä mitään, jos paljaalle luomelle laittaa. Siksi tykkään käyttää meikkivoidetta luomivärinpohjustajan alla. UD:n versio on paljon paksumpaa ja sen vuoksi menee todella helposti kökköiseksi ja kuivaksi meikkivoiteen päällä, eikä luomivärikään näytä siinä kovin kivalta. TF:n versio on vähän kevyempää, joten voin laittaa sitä huoletta meikkivoiteen päälle ja luomiväri ei näytä kakkumaiselta. Pysyvyys on molemmissa ihan yhtä hyvä, joten Too Faced vie voiton. En ole vielä varma, ostanko tätä itse, koska haluan testata Milanin luomivärinpohjustajaa, joka on edullisempi ja helpommin saatavilla. UDEPP:tä en kuitenkaan Original sävyssä aio hankkia enää, koska Too Facedin versio on toimivampi itselleni!

Chocolate Soleil Medium/Deep Matte Bronzer


Too Facedilla on todella monta aurinkopuuteria, joista kolme on mattapintaisia. Itselläni onkin ennestään Too Facedilta kevyesti shimmerinen Endless Summer Bronzer, mutta koostumus on tietysti vähän erilainen. Chocolate Soleil on mattapintaisista sävyistä se keskimmäinen, lisäksi valikoimassa on sävyt Milk Chocolate Soleil ja Dark Chocolate Soleil. Mielestäni konsepti on todella hauska. Tulisipa vielä vaikka ihan puuteri, joka nimettäisiin valkosuklaan mukaan :D Chocolate Soleil tuoksuu ihanasti kaakaolle! Aurinkopuuteri on helppo levittää ja häivyttää. Sävy on melko neutraali ruskea mutta siinä on ehkä häivähdys punertavuutta. Tätä sävyä en varmaan tule ostamaan täysikokoisena, mutta koska aurinkopuuteri on hyvä laadultaan ja rakastan sen tuoksua, voisin ostaa vaalean Milk Chocolate Soleilin.

Melted Liquified Longwearing Lipstick


Melted-huulipuna on mulle tuttu ennestään, sillä multa löytyy sävy Melted Nude täysikokoisena. Totally Obsessed setissä tulee näytekoko sävystä Melted Chichuahua. Melted Chihuahua on mauve-sävy, joka näyttää huulilla vähän ruehtavammalta ja neutraalimmalta, mitä tuubista voisi olettaa. Itse kuvailisin tätä viileän sävyiseksi neutraaliksi huulipunaksi. Mä olen aivan totaalisen rakastunut tähän sävyyn! Oon käyttänyt tätä todella paljon loppukesän ja alkusyksyn aikana. Huulipuna levittyy kuin unelma, tuntuu miellyttävältä, jättää huulille satiinisen pinnan ja pysyy pitkään. Pakkaus on hauska tuubi ja tuote tulee applikaattorin läpi. Ostan ihan varmasti tämän sävyn myös täysikokoisena, mutta en varsinaisesti rupea keräämään näitä. Melted-huulipunan hinta on siinä 20 euron paikkeilla ja se on sen verran paljon huulimeikistä, että ihan keräilyn vuoksi en ole valmis niin paljon maksamaan. Lisäksi mä tykkään tummemmista ja kirkkaammista huulipunistani mattapintaisina ja laitan tarvittaessa sitten huulikiiltoa niiden päälle. Jos siis ostan lisää sävyjä tästä punasta, pysyn varmasti vaaleissa ja neutraaleissa sävyissä.

Better Than Sex Mascara


Kauemmin blogiani seuranneet tietävät, että mä olen testannut tätä ripsaria jo ja en tykännyt. Ripsiväri teki kyllä ripsistäni isot ja kauniit, mutta ongelmana mulla oli ripsivärin kanssa a) sen kova variseminen ja b) täysikokoisen hylsyn painava ja vaikeakäyttöinen varsi. Päätin kuitenkin antaa Better Than Sexille uuden mahdollisuuden, mutta en valitettavasti edelleenkään pidä tästä. Edelleenkin tämä varisee ja tällä kertaa huomasin sen jäävän päivän mittaan myös yläluomeen. Mulla on aika lyhyet ja ihan suorat ripset ja nyt kun olen päässyt irtoripsien makuun, en vain pidä mun ripsistä pelkällä ripsivärillä. En jaksa joka päivä käyttää irtoripsiä, mutta koska mikään mascara ei kuitenkaan vakuuta mua sataprosenttisesti, en halua sellaisesta kovinkaan paljoa maksaa. Siksi en aio testata tästä ripsiväristä sitä vedenkestävää versiota, joka voisi pysyä paremmin.

Yllä vielä meikki, jossa olen käyttänyt kaikkia näitä tuotteita. Ihohuokoseni ovat primerin jäljiltä melko selkeästi näkyvissä, joten omia tarpeitani pohjustaja ei palvele valitettavasti. Luomivärinpohjustaja nyt ei kuvasta näy, mutta sen vaikutusta pitäisi muutenkin omalla kohdallani arvioida vasta tunteja meikkaamisen jälkeen. Olen varjostanut koko kasvot Chocolate Soleil -aurinkopuuterilla ja siinä on ehkä ihan hitusen liian punertava sävy omaan makuun näin vaalealle iholle. Kun mulla on vähän väriä pinnassa, sävy sopii mulle paremmin. Melted Chihuahua huulilla on aivan tajuttoman ihana! <3 Ripset näyttävät oikeastaan samalta, kuin minkä tahansa ripsivärin kanssa kauempaa katsottuna. Lähempää katsottuna niiden tuuheuden kyllä huomaisi, mutta - lets be honest - kauempaa katsottuna silmäni näyttäisivät paljon kauniimmilta irtoripsien kera.

Kaikkiaan Totally Obsessed setissä tuli kolme tuotetta, joista tykkään. Melted Lipstickin sävy Chihuahua on noussut yhdeksi suosikkihuulipunistani! Kaksi tuotteista ei taas toiminut mulla, vaikka ne ovatkin monen muun suosikkeja. Mikäli Too Faced on vieras merkki jolta haluaisit testata jotain, voin kyllä suositella tätä settiä. Merkin saatavuus tosin on pirun huono, mutta esimerkiksi Ranskan ja Puolan Sephorasta pystyy merkkiä tietääkseni tilaamaan Suomeen :)

Onko Too Faced tuttu merkki ja oletko testannut jotain näistä tuotteista?

10 kommenttia:

  1. Nuori, kaunis nainen ja kaunis meikki :) Kaikki kohdallaan!

    VastaaPoista
  2. Lähden huomenna Tukholmaan. Pitää katsoa mitä Too Faced valikoimaa löytyy. Haluisin kokeilla tota ripsaria, mut mulla on silmien kanssa ollut ongelmia/sairastelua jo pitkään ja käytän Sensain 38 ainoastaan. Se lähtee niin helposti pois, välttyy turhalta hankaamiselta.
    Paletit kyllä kiinnostais! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi että, hauskaa reissua! Mullakin on muutaman viikon päästä tiedossa pikavisiitti Tukholomaan ja Sephora on kyllä ensimmäinen paikka, missä aion käydä :D Tuo ripsari ei kyllä ole mun suosiossa, mutta monella se on toiminut. Too Facedin paleteista alkuperäinen Chocolate Bar on mun suosikkipaletti kaikista! :)

      Poista
  3. Ihanan kattavasti olit kertonut kaikista tuotteista, tätä postausta oli tosi kiva lukea :) Chihuahua on aivan täydellinen sävy ja mua harmittaa, etten ostanut tota täysikokoisena Jenkeistä! No mutta eiköhän sitä tule joskus toisenkin kerran päästyä Sephoraan shoppailemaan niin ostan ton sitten, jos mieli vielä tekee :) Mä ostin myös tuon Primed & Poreless -pohjustan ja ai vitsit, se tosiaan jättää ihon ihan silkkisen pehmeäksi<3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva kuulla :) Tuo Chihuahua on mun mielestä paljon ihanampi huulilla, mitä olin odottanut Too Facedin omien sivujen kuvan perusteella :D Tuo on ihan täydellinen! <3 Kiva kuulla, että tykkään Primed & Porelesista! Se on kyllä sellainen primeri, mikä toimii varmasti ihan kaikilla ihotyypeillä :)

      Poista
  4. Mä luulin, että olin kommentoinut tähän, mutta en näköjään ollut. Mä katselin Chihuahuaa Sephorassa, mutta päädyin Nudeen. Olisin tietty voinut ostaa ne molemmat, mutta mun piti hillitä meikkiostoksia, koska mies oli mukana, enkä kehdannut törsätä niin paljon kuin olisin halunnut. :D Noh, lompakko kiittää.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heh, no etköhän saa vielä mahdollisuuden ostaa Chihuahuankin, jos se houkuttelee myöhemmin :) Mä tykkään molemmista, Nudesta ja Chihuahuasta!

      Poista
  5. Primed & Poreless ja Melted Lipstick "Chihuahua" pitää kyllä jossain vaiheessa hankkia!

    VastaaPoista

Kiitos!