9. huhtikuuta 2017

Kauneuden kuolemansynnit

Sain Sannalta tämän hauskan kauneuden kuolemansynnit haasteen, joten täältä pesee! Tiedän, että moni on varmasti monesta kohtaa kanssani eri mieltä, mutta se näissä haasteissa yksi hauska juttu onkin. Joissain kohdissa pystyy täysillä samaistumaan toiseen, joissain taas kokee täysin päinvastaisesti :D Onneksi kyse on vain meikistä ja jokaisen omista mieltymyksistä, eikä mistään sen vakavammasta :)
1. Ylpeys: Mikä kauneustuote saa sinut tuntemaan itsesi erityisen kauniiksi ja itsevarmaksi?

Mulla on tähän kaksi vastausta: irtoripset ja punainen huulipuna.

Oon jäänyt ihan koukkuun irtoripsiin. Käytän niitä nykyisin niin arkena kuin juhlana, koska meikki ei tunnu valmiilta ilman niitä. Jos en laita ollenkaan luomiväriä tai rajauksia, en myöskään kaipaa irtoripsiä, mutta luomivärin kanssa käytän nykyisin aina irtoripsiä. Juhlameikkini ei enää näytä juhlameikiltä ilman ripsiä, mutta myös hyvin arkinen ja neutraali meikki saa helposti ripset laittamalla viimeistellymmän ilmeen.

Toinen tuote on punainen huulipuna, joista oma suosikkini on NYXin Matte Lipstick sävyssä Perfect Red. Mikään muu meikki anna mulle enempää itsevarmuutta, kuin klassinen punahuulimeikki! Se sopii mihin tahansa tilanteeseen, myös arkeen, jos meikki on muuten neutraali. Laitan aina punaista huulipunaa tärkeisiin juhliin. Esimerkiksi omissa häissäni mulla oli punahuulimeikki, enkä edes ollut vielä silloin meikkaamisesta erityisen kiinnostunut.

Selfie viime kesältä, jota käytän profiilikuvanakin.
Irtoripset + punainen huulipuna = en tuntisi oloani kauniimmaksi missään muussa meikissä

2. Kateus: Mitä ulkoista piirrettä, jota itse et omaa, kadehdit kaikkein eniten?


Aiemmin kadehdin timmiä vartaloa, mutten enää, koska sellaisen saaminen on vain itsestäni kiinni. Nykyisin eniten kadehtimaani ulkoista ominaisuutta mun ei ole mahdollista saada ilman plastiikkakirurgista toimenpidettä. Kadehdin meinaan silmäluomia, jotka eivät ole raskaat. Itselläni on todella raskaat luomet ja olen oikeasti todella kateellinen naisille, joiden luomi näkyy kunnolla, koska silmämeikki näyttää lähes poikkeuksetta heillä paremmilta. Mä pystyn kyllä tekemään itselleni kivoja luomivärilookkeja, mutta esimerkiksi supertarkka cut crease -meikki ei näyttäisi mulla hyvältä. Kateus on niin isoa, että olen jopa harkinnut luomileikkausta. Se ei ole ajakohtaista nyt, mutta jos jonkin kauneusleikkauksen joskus otan, on se luomileikkaus.


Miksi, oi miksi, mun silmien muoto ei ole tällainen?

3. Viha: Mitä kauneustuotetta vihaat?

Eläimillä testattua kosmetiikkaa, on kyse sitten raaka-aineista, Kiinan markkinoista tai mistä vain. Kosmetiikan eläinkokeet ovat täysin tarpeettomia ja vastenmielisiä.  Meikki on ihmisiä, ei eläimiä varten!


4. Laiskuus: Minkä tuotteen/kauneusrutiinin jätät useimmiten käyttämättä/tekemättä laiskuuden takia?

Jalkojen hoito. Tässä on kyse sekä laiskuudesta, että välinpitämättömyydestä. Mua ei ihan oikeasti voisi vähempää kiinnostaa jalkojen kuoriminen ja rasvaaminen, vaan ihan pesu riittää :D Oon kyllä siitä onnekas, että ihan minimaalisellakin jalkojen hoidolla mun jalat eivät mene kovinkaan korppuisiksi. Eri asia olisi tietysti sitten, jos mun jalat olisivat todella kuivat ja kutisevat. Mulla on nyt pannuprojektissa jalkakuorinta ja -voide, enkä osta vastaavia enää ikinä! Yksi jalkojenhoitotuote sen sijaan on mielestäni ihan hyödyllinen, meinaan jaloille tarkoitettu virkistävä suihke! Itselläni löytyy sellainen Herbinalta, mutta seuraavaksi ajattelin testata joko Deep Steepin tai The Body Shopin versiota!



"Huikea" kokoelmani jalkojenhoitotuotteita :D

5. Ahneus: Mikä on kallein kauneustuote, jonka omistat? Entä halvin?

Eniten olen maksanut Anastasia Beverly Hillsin Contour Kitistä. Ostin sen Kicksistä ja maksoin siitä jotain 60 ja 70 euron välillä. Mutta jos katsotaan tuotteiden alkuperäisiä arvoja ilman Suomi-lisää, on mulla luomiväripaletteja, jotka ovat Contour Kitiä arvokkaampia.

Edullisin tuotteeni on varmaan jokin essencen tuote, en tiedä tarkkaan mikä. Heillä on monia loistavia parin euron tuotteita!





Kallein kosmetiikkatuotteeni ja rehellisyyden nimissä tämä ei edes ole hintansa arvoinen,
koska moni sävy on jäänyt lähes koskemattomaksi :D
Laatu on hyvä, mutta jatkossa ostan mielummin irtonappeja ja laitan ne magneettipalettiin.

6. Ylensyönti: Onko sinulla useampi kappale jotain tiettyä kauneustuotetta ja jos on niin mitä?

On! Karsin juuri kosmetiikkani, mutta siitä huolimatta sitä jäi paljon enemmän, mitä yksi ihminen tarvitsee. Tietyissä osa-alueissa en keräile tuotteita vaan luotan suosikkeihini, mutta tietyissä osa-alueissa haluan vaihtelua. Sellasia kosmetiikan osa-alueita, joissa mulla on aika paljon tuotteita, ovat luomivärit, poskipunat ja huulituotteet. Mulla on joskus näiden osa-alueiden suhteen sellainen olo, että mulla on liikaa meikkejä. En kerkeä käyttämään kaikkia tuotteitani ja mulle tulee siitä huono omatunto. Mulla on vähän väliä sellainen fiilis, että pitäisi oikeasti vähentää kosmetiikkashoppailuja merkittävästi, mutta se on helpommin sanottu kuin tehty! Mä en kuitenkaan ihmettelisi, jos jossain kohtaa elämääni menisin minimalistisempaan suuntaan meikkikokoelman suhteen. Minimalismi ei meinaan tarkoita välttämättä sitä, ettei mitään saisi omistaa ja meikkaisi pelkästään luonnollisesti. Se voi tarkoittaa myös sitä, että pitää ne oikeasti todella rakkaat ja paljon käytetyt tuotteet.



Kaikki luomivärini. Kunpa vuodessa olisi enemmän päiviä, niin kerkeisin käyttää kaikkia enemmän :D

7. Himo: Jos sinulla olisi varaa ostaa mikä kauneustuote tahansa, minkä ostaisit?

Mä himoitsin ihan älyttömästi Natasha Denonan luomiväripalettia, joka maksaa 239 dollaria! Päätin kuitenkin siirtyä kokonaan vegaaniseen kosmetiikkaan, enkä osta enää mitään epävegaanista (vaikka pidän  ainakin toistaiseksi jo omistamani tuotteet, jotka sisältävät eläinperäisiä ainesosia). Natasha Denona on eläinkokeeton merkki, mutta kyseinen paletti ei ole vegaaninen, joten poistin paletin ostoslistaltani.

GHD:n suoristusrauta ja kiharrin ovat ostoslistalla varmaan tällä hetkellä hintavimmat tuotteet.

Tätä mä himoitsin, mutta onneksi en voikaan ostaa tätä,
niin säästyy pari sataa euroa johonkin muuhun :D

Kiitos Sannalle vielä haasteesta! :)

12 kommenttia:

  1. "Too glam to give a damn" - hyvin sanottu:)
    Mä rasvaan jalat joka ilta, mutta varsinaisia hoitoja teen harvakseltaan. Säännöllisesti kuitenkin.
    Korostus-/varjostuspaleteissa jää lähes aina melkein puolet sävyistä käyttämättä suurimmalla osalla käyttäjistä. Onhan se hyvä, että on valinnanvaraa, mutta aika tuhlausta kuitenkin;)
    Natasha Denonan paletti on kieltämättä sävähdyttävä:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se on oikeastaan kaikissa paleteissa niin, että jotkut sävyt jäävät käyttämättä. Erityistä tuhlausta se kuitenkin on mun mielestä juuri varjostuspalettien kohdalla. Itselleni riittäisi varjostukseen hyvin kaksi mattaista varjostusväriä: vaalea talveen ja tummempi kesään. Lisäksi nuo palettien vaaleat sävyt ovat mielestäni vähän turhanpäiväisiä. Vaalea punertava sävy on hyvällä mallilla, koska olen pakottanut itseni käyttämään sitä luomivärinpohjustajan kiinnityksessä :D Keltaista silmänaluspuuteria en taas yleensä käytä ollenkaan.

      Poista
  2. Kieltämättä toi Natasha Denonan paletti on upea, mutta mä en ikinä maksaisi luomiväripaletista noin paljoa :D Varmaan toi on laadultaankin ihan huippuhyvä, mutta mulle riittää ne +/-50 euron paletit ihan hyvin, kun niidenkin laatuun oon ollut aivan tyytyväinen :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En mäkään olisi noin paljoa maksanut, mutta vähän aikaa sitten tuo oli Beauty Bayssa tarjouksessa muistaakseni alle 150 euron. Sen verran olisin jo ehkä kukkaronnyörejä avannutkin :D Ihan sen takia, että haluan tietää, että onko noiden värien laatu oikeasti niin hyvä kuin sanotaan :D

      Poista
  3. Mulla kuivuu jalat tosi paljon talvella, joten joudun niitä rasvaamaan ja kuorimaan, vaikka se on super tylsää. Nyt kuivuus on loppunut, joten en ole rasvannut jalkoja viikkoihin, jes :D. Luomen valahtaminen olisi mullekin sellainen juttu, jonka voisin hoitaa kauneusleikkauksella sitten vanhempana. Eikä se välttämättä ole vain esteettinen, vaan ihan jopa fyysinen ongelma.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Musta tuntuu, että mun jalat puolestaan menevät kesällä enemmän kuiviksi :D Ehkä se johtuu siitä, että käytän sukkia silloin vähemmän, tiedä häntä :)

      Itse olen miettinyt tuota myös, että kun luomi roikkuu tarpeeksi, niin alkaahan se häiritä näkemistäkin. Itsellä tilanne ei ole vielä niin paha, mutta tuskin nuo luomet tuosta ainakaan nousevat, joten todennäköisesti jossain kohtaa leikkautan ne.

      Poista
  4. Mullakin on raskaat sekä riippuvat yläluomet ja iän myötä ongelma vaan pahenee :/ Niiden korjaaminen tulee varmasti jossain vaiheessa ajankohtaiseksi. Kuten Maijakin sanoi, kyseessä ei ole niiden suhteen pelkästään "turhamaisuus", etenkin jos alkavat laskeutua liikaa silmien päälle. Pitäis vissiin alkaa säästämään operaatiota varten :D

    Mun on pakko olla suht ahkera jalkoja hoitamaan, koska muuten kuivahtavat ja kantapäät koppuroituvat hetkessä. Ja sileät sekä pehmeät jalat ovat muutenkin todella miellyttävät :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niimpä! Tässä kohtaa ongelma on vielä itselleni enemmän esteettinen, koska luomet eivät vielä häiritse näkökenttää. Jossain kohtaa tilanne voi olla toinen. Mä aloin jo suunnittelemaan, että voisin hommata kyseisen leikkauksen itselleni 30-vuotis lahjaksi. Toki siihen on vielä 5 vuotta aikaa, mutta kerkeepähän säästämään :)

      Poista
  5. Olepa hyvä! Oli todella mielenkiintoista lukea sun vastaukset näihin kysymyksiin.
    Jalkojen rasvaus... Mä otin vuoden vaihteessa jalkavoiteen käyttöön, joka oli ollut kaapissani avaamattomana parisen vuotta. Arvaa monta kertaa olen käyttänyt sitä tämän kolmen kuukauden aikana. Tasan yhden kerran! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha! Mäkään en ole vielä kertaakaan käyttänyt tänä vuonna omaa jalkarasvaa tai -kuorintaa. Säästelen niitä kesää varten kun on oikeasti enemmän tarve. Oikeasti tuo on tekosyy sille, että en jaksa hoitaa jalkoja :D

      Poista
  6. Onhan toi Natasha Denonan paletti upea, mutta musta tuntuu, ettei tuo voi mitenkään olla noin ison sijoituksen arvoinen :D En ole tutustunut palettiin sen tarkemmin, mutta tolla hinnalla luulisi sen jo sisältävän jotain kulta- tai timanttihippusia :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No sitä mäkin ihmettelen, että millä perusteella hinta on noin korkea. Olen kyllä käsittänyt, että laatu on hyvä, mutta silti. Vielä kun asiaa katsoo tavallisen kuluttajan näkökulmasta, niin ihmetys senkun kasvaa, koska monet paletin sävyt ovat hyvin saman kaltaisia. Tuon loppuun käyttämisessä menisi vuosia, vaikkei edes käyttäisi muita luomivärejä :D

      Poista

Kiitos!