17. joulukuuta 2015

China Glaze

Olen aiemmin käyttänyt ainoastaan edullisempia kynsilakkoja, kuten Mavalaa. En itseasiassa edes ole lakkaillut kynsiä kovinkaan pitkään, sillä pureskelin kynsiä vuosikausia. Vasta pari vuotta sitten pääsin eroon kynsien pureskelusta. Haluatteko kuulla vinkkini ongelmaan? Tässä se tulee joka tapauksessa: Hankkiudu kihloihin ja mene naimisiin! :D Sormusten pitäminen on paljon kivempaa sormessa, jossa on nätti ja siisti kynsi. Noh, en välttämättä tänäkään päivänä jaksa pitää kynsilakkaa aina siistinä, mutta kynsien syöminen loppui siihen päivään, jolloin kihlauduimme Ollin kanssa. Sitä ennen homma oli ollut uudenvuodenlupauksena lukuisia vuosia peräkkäin - turhaan. Mulle on jäänyt Blondin kosto -leffasta mieleen se kohta, kun Elle manikyyrissä itkee rakkaansa menneen kihloihin toisen naisen kanssa, jolla on hoitamaton sormi/kynsi :D Edelleenkin pidän silti kynnet melko lyhyinä, koska pitkät kynnet ovat omalle kohdalleni epäkäytännölliset, eikä kynteni edes kasvaisi vahvana kovinkaan pitkiksi.

Olen tosiaan käyttänyt aiemmin edullisempia kynsilakkoja. Mun ei ole tehnyt mieli tuhlata kynsilakkaan, eikä muuhunkaan kosmetiikkaan, isoja rahoja ennen bloggaamista. Reilu vuosi sitten halusin mustaa kynsilakkaa ja ostinkin sellaisen Mavalalta. Lakka meni jostain syystä paksuksi ja huonoksi jo parin käyttökerran jälkeen. Päätin sitten kokeilla mustaa lakkaa Essieltä. Ymmärsin saman tien, että minkä takia Essien lakka on kalliipaa. Se on ihan älyttömän pigmenttistä, sillä toisin kuin Mavalassa, kynsi on musta yhden kerroksen jälkeen. Lakka myös kuivuu todella nopeasti, mikä on itselleni tärkeää.



Tästä päästään China Glazeen, kun aloin etsiä eläinkokeetonta huippulaadukasta kynsilakkaa. Tilasin viime kesänä Beauty Bayn alesta pari China Glazen kynsilakkaa ja nämä eivät kyllä pettäneet. Toinen on tavallinen tummansininen One Track Mind ja toinen läpinäkyvä glitterinen De-Light. Kuten Essie, on China Glazekin todella pigmenttistä, hyvin levittyvää ja nopeasti kuivuvaa. Edulliset glitterlakat ovat usein paksua ja tönkköä tavaraa, mutta De-Light ei ole. Lakka on ohutta ja kuivuu nopeasti, eivätkä glitterit tule pullosta yhtenä klönttinä.



Mun suosikkikynsilakkamerkki on siis löytynyt! <3 Okei, mulla on vasta kaksi China Glazen lakkaa, mutta olen merkin laadusta hyvin vakuuttunut :)

Mikä on sun suosikkimerkki kynsilakoissa?

4 kommenttia:

  1. oi vitsi nuo molemmat on aivan ihanan värisiä <3! Mun lemppari kynsilakat taitaa olla Kiko merkkisiä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nuo ovat kyllä ihania! Kiko onkin mulle vain nimeltä tuttu merkki, täytyy tutustua paremmin :)

      Poista
  2. Ihanat kynnet! Itse en oo vieläkään löytänyt sitä täydellistä kynsilakkaa, pitää pistää tämä testiin !

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Suosittelen, nämä ovat kyllä laadukkaita :)

      Poista

Kiitos!