3. elokuuta 2015

Heinäkuun roskat

Vuorossa olisi kuukauden roskat, eli loppuneet ja mahdollisesti pilantuneet tuotteet. Heinäkuussa mulla loppui kosmetiikkatuotteita enemmän kuin yleensä. Tai voihan se vain tuntua siltä, sillä aikaisemmin loppuneet tuotteet ovat menneet roskikseen saman tien.



Four Reasons Silver Shampoo

Four Reasonsin hopeashampoo on oikein hyvää hinta-laatusuhteeltaan. Itsellänihän on tukka vaalennettu ihan platinanvaaleaksi. Kampaamossa laitetaan hopeasävyte tyvivärin yhteydessä ja tarvitsen hopeashampoota vain vaalean kylmänä pitämiseen. Siihen tarkoitukseen tämä on erinomaista. Muistan kuitenkin käyttäneeni tätä jo sinä aikana, kun värjäsin tukkaani itse. Tyvikasvu jäi kotivärjäyksestä keltaiseksi ja selkeästi tummemmaksi mitä latvat. Sitä keltaisuutta tämä shampoo ei kyllä kunnolla taittanut.

Four Reasonsilla on kivat pakkaukset, mutta välillä ne lauluista lainatut pätkät ärsyttävät. Joka kerta suihkussa käydessä tulee tuijotettua pulloa ja päässä alkaa soimaan Bon Jovit ja Abbat sun muut... Rakastan näitä pakkauksia silti. Ne ovat omaperäisiä ja hauskoja :)

En osta tätä uudelleen ainakaan vielä, sillä haluan kokeilla uusia juttuja. Seuraavana ostoslistalla on Fudgen hopeashampoo ja myöhemmin mahdollisesti Kevin Murphyn Blonde Angel Wash. Pidän kuitenkin tästä hopeashampoosta ja saatan ostaa sitä joskus myöhemmin uudelleen.

Paul Mitchell Express Dry Dry Wash

Paul Mitchell on Tigin lisäksi ehdoton suosikkimerkkini hiustenhoidossa, mutta tämä kuivashampoo oli pettymys. Mun mielestä tämä on suorastaan huono kuivashampoo. Odotan kuivashampoolta sitä, että se poistaa hiuksista rasvaa ja saan pidennettyä pesuväliä. Kaikki tuuheuttavat sun muut ominaisuudet ovat mulle yhdentekeviä, pääasia on että tukka tulee puhtaamman näköiseksi ja tuntuiseksi. Tämä kuivashampoo hoitaa homman mielestäni melko keskinkertaisesti.

Lisäksi tämä on todella kallista, sillä hintaa pullolla näyttää Sokosken verkkokaupassa olevan 34,90 euroa. Oon itse ostanut tän jostain tarjouksesta, muistaakseni maksoin tästä noin pari kymppiä. Batisten kuivashampoo on paljon tehokkaampaa ja edullisempaa, samoin LivBoxista tullut Kloranen kuivashampoo. En osta uudelleen!

Paul Mitchell Extra-Body Firm Finishing Spray

Toinen tuote Paul Mitchelliltä ja tämä on jo huomattavasti parempi! Ostin tämän viimeistelysuihkeen viime lokakuussa ja se riitti heinäkuulle asti ainoana käytössäni olleena hiuslakkana. Melko riittoisaa siis, vaikka en välttämättä ihan päivittäin ole hiuslakkaa käyttänyt. Useamman kerran viikossa kuitenkin. Lakka on sen verran tymäkkää, ettei sitä paljoa tarvitse suihkia. Tämä on ehkä liiankin tujua omaan makuuni ja tarpeisiini.

Lakka on melko tyyristä, itse maksoin pullosta kampaamossa muistaakseni 26 euroa. Mielestäni edullisemminkin saa yhtä hyviä hiuslakkoja. Mulla on myös Paul Mitchell Extra Body -sarjasta  Finishing Spray (tässä on etuliitteenä Firm), jonka pito ei ole ihan yhtä voimakas. Pidän kyseisestä lakasta sekä Tigin Masterpiecestä enemmän kuin tästä, joten tuskinpa ostan tätä uudelleen.


Lumene Clear it Up! 2 in 1 Deep Purifying Daily Scrub & Wash

Otsin tämän Lumenen puhdistusaineen noin vuosi sitten ihan kokeilumielessä. Pidin talvella käytöstä aika pitkääkin taukoa, mutta vihdoin sain tuubin käytettyä loppuun. Mulla on sekaiho, joka on varsinkin talvisin melko pintakuiva. Epäpuhtauksia kuitenkin tulee silloin tällöin, nenässä ja leuassa on pinttyneitä mustapäitä ja iho kiiltelee päivän mittaan etenkin kesällä. Oon puhdistanut kasvot aamuisin tällä sekä välillä suihkussa rintakehää ja yläselkää, jotka ovat mulla paikkoja joihin tulee finnejä tosi herkästi. Mun mielestä tämä puhdistusaine on melko mitäänsanomaton. Kyllä se yön aikana kertyneen rasvan poistaa, mutta en sitten tiedä epäpuhtauksien  nujertamisesta tai ennaltaehkäisystä...

Mun ei pitäisi käyttää rakeista kuorintaa muutenkaan (sanoi kosmetologi), saati sitten päivittäisessä kasvojen puhdistuksessa, joten en osta tätä uudelleen. En kyllä muutenkaan ostaisi, sillä tuote ei herättänyt mussa oikein minkäänlaisia fiiliksiä.

Lumene Berry Refresh Gentle Deo-Antiperespirant

Mun mielestä tämä dödö on ihan ok, mutta en osta uudelleen. Kaipaan itse tehokkaampaa dödöä, lisäksi tämä värjää vaatteet todella herkästi ja kestää kuivua liian pitkään.



Lumene Blueberry kulmakynä sävyssä 3

Luulin heittäneeni tämän kynän jämän menemään jo aikoja sitten, mutta löysinkin sen meikkilaattikkoni pohjasta. Oon käyttänyt vain ja ainoastaan Lumenen kulmakyniä 15-vuotiaasta asti. Edelleen mulla on Lumenen kulmakynä käytössä tästä seuraavaksi tummemmassa sävyssä, koska tämä vaalein on mulle liian kellertävä. Mielestäni Lumenen kulmakynät ovat oikein hyviä hintaansa nähden, mutta mulla ei tosiaan ole mitään mihin verrata. Aion seuraavaksi kokeilla Anastasian kulmatuotteita, joten tuskinpa tulee Lumenelta enää hankittua kulmakynää.

Oriflame Long Wear Nail Polish, oranssinpunainen

Tämä kynsilakka on ollut mulla ikuisuuden. Oon todennäköisesti ostanut tän joskus teini-ikäisenä, en edes muista. Kynsilakka on iästään huolimatta säilynyt hyvin. Joskus oon joutunut heittämään kynsilakkoja menemään lyhyehkön käytön jälkeen, kun koostumus on mennyt todella paksuksi. Tämän kanssa niin ei ole käynyt, vaan oon oikeasti saanut käytettyä lakan loppuun.
En osta Oriflamea enää itse, koska Oriflamella on myyntiä Kiinaan. Mielestäni merkin kynsilakat ovat kuitenkin oikein hyviä hintaansa nähden. Voisin kyllä ostaa vastaavan sävyn joltain eläinkokeettomalta merkiltä ensi kesäksi.

+ Lisäksi mun tulee käytettyä kuukaudessa muutama Montagne Jeaunnessen naamio, mutta niitä tyhjiä pussukoita en ole säilyttänyt. Ehkä voisin tässä kuussa yrittää muistaa säästää pakkauksen kuun vaihteeseen asti :)

Löytyikö tuttuja tuotteita?

2 kommenttia:

  1. Oon muuten itse huomannut ihan saman, että monesti tollasten kalliimpien ja "laadukkaampien" merkkien kuivashampoot on todella paljon huonompia kuin ne edullisemmat. Tigin kuivashampookin oli tosi iso pettymys eikä todellakaan hintansa arvoinen. Paul Mitchellin tuotteet on todella hyviä, mutta hyvä tietää, ettei tohon kuivashampooseen kannata tuhlata rahojaan!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hmm, mikäköhän siinä on kun kalliimmat ovat huonompia? Luulisi olevan järkevää tehdä edes hyvää tavaraa, koska ei kuluttaja halua maksaa isoa hintaa jostain mikä ei toimi. Varsinkin kuivashampoo on sellainen tuote, joka kuluu suhteellisen nopeasti ja uusi pitää ostaa säännöllisin väliajoin. Joo, en tosiaan suosittele tuota kuivashampoota :D

      Poista

Kiitos!