12. elokuuta 2015

Mattapintainen iho, vihdoinkin!

Ihoni on pintakuiva sekaiho. Etenkin talvisin naamaa kiristää ja se kuivuu, mutta joskus ihossa on kuivia kohtia kesälläkin. Nenässä ja leuassa on tosi pinttyneitä mustapäitä ja finnejä tulee välillä, onneksi ei kuitenkaan kauhean usein. Suurin ongelma ihoni kanssa on kuitenkin rasvoittuminen. Meikki ei pysy paikoillaan pohjustusvoiteenkaan kanssa ja naama alkaa nopeasti kiiltelemään etenkin kesällä.

En ole vielä löytänyt kaikkiin tarkoituksiin itselleni täydellisesti sopivaa tuotetta, vaan olen tyytynyt johonkin suhteellisen edulliseen sekä helposti saatavilla olevaan. Yritän kuitenkin koko ajan etsiä itselleni täydellisesti sopivia ihonhoitotuotteita. Ymmärrän, että yleensä laatu maksaa, mutta en halua enkä pysty maksaa itseäni kipeäksi ihonhoitotuotteista. Nyt olen kuitenkin löytänyt edullisen tuotteen, jota ilman en enää voisi elää.

Aiemmin olen käyttänyt mattaisuutta lupaavia voiteita ainakin Lumenelta ja Nivealta, mutta joka kerta olen pettynyt. Kun apteekkimerkki Sebamed liittyi Animalian kosmetiikkalistalle, halusin tutustua merkkiin itse. Annoin mahdollisuuden viime kesänä öljyttömälle Sebamed Clear Face Mattifying Creamille ja olin todella vakuuttunut. Ei tämäkään kesähelteillä pidä ihoa täysin mattapintaisena, mutta paremmin pitää kuin mikään aikaisemmin kokeilemani voide. Lumenet sun muut markettivoiteet saavat naaman kiiltävän, vaikkei olisikaan hellettä

Hintaa 50 ml tuubilla on vain noin 10 euroa ja näitä myydään apteekeissa. Voide on miellyttävän tuntuista ja kuivuu nopeasti. Käytän tätä päivävoiteena meikin alla, yövoiteena mulla on sitten kosteuttavampaa voidetta. Jos ihossani on todella kuivia länttejä, laitan niihin lisäkoteutusta. Suojakerrointahan tässä ei ole, mutta se löytyy käyttämästäni meikkivoiteesta.

Omiin tarpeisiini sopiva, mattapinnan antava päivävoide vuoden lämpimiin kuukausiin sekä juhla- ja iltakäyttöön on löytynyt, enkä koe enää tarvetta etsiä parempaa. Tuote on hintaansa nähden erittäin laadukas ja koska Sebamed löytyy Animalian kosmetiikkalistalta, voi sen eläinkokeettomuuteen luottaa. Tästä voiteesta en luovu! :)

4 kommenttia:

  1. Ihanaa kuulla, että oot löytänyt sun ihon tarpeisiin sopivan voiteen :) Täydellisen kosteusvoiteen löytäminen omalle iholle kun ei todellakaan ole mikään itsestäänselvyys! Musta tuntuu, että hyviä yövoiteita on helpompi löytää kuin päivävoiteita, koska päivävoiteen täytyy kuitenkin toimia niin täydellisessä yhteistyössä meikin kanssa. Vähänkin jos on vääränlainen koostumus, meikki alkaa samantien kiiltää, rakoilla tai ei vain näytä hyvältä ;) Mä oon koko kesän käyttänyt Farfallan "onnellisuusvoidetta", joka tuntuu niin täydelliseltä mun iholle, että en tiedä uskallanko enää edes kokeilla muuta :D Kirjoittelin voiteesta myös blogissa (postaus täällä, jos haluat kurkata). Vähän kauhistuttaa, miten oon voinut "jumittua" samaan päivävoiteeseen jo näinkin pitkäksi aikaa (koko kesäksi), koska mä olen aina ollut innokas kokeilemaan KAIKKEA uutta kosmetiikkaa, myös niitä päivävoiteita. Toistaiseksi tuo voide on kuitenkin toiminut niin täydellisesti, etten muuta voisi toivoakaan. Talveksi kyllä varmaan tuun tarvitsemaan jonkun vähän täyteläisemmän voiteen, ja tottakai ihonkin tarpeet muuttuu koko ajan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kommentistasi Mia! :)

      Totta, yövoiteelle tärkein kriiteri mulla on vaan hyvä kosteutus. En siltikään vielä ole täydellistä yövoidetta löytänyt. Itsekin tarvitsen kyllä talveksi kosteuttavampaa päivävoidetta, mutta voiteen tulisi silti pitää ihoa mattapintaisena, ei toki yhtä hyvin kuin tämän Sebamedin voiteen. Kovat on odotukset elokuun LivBoxista tullellee Lumenen voiteelle! Kävin kurkkaamassa, vaikuttaa hyvältä voiteelta ja mielenkiintoiselta merkiltä. Itse oon aina vähän huono kokeilemaan uusia juttuja, varsinkin jos täydellisesti omiin tarpeisiini toimiva tuote on löytynyt. Meikkien suhteen toki kokeilen helpommalla uusia juttuja, pitäisi ehkä olla avoimemmin mielin kaiken uuden kosmetiikan suhteen :)

      Poista
  2. Tätä voisinkin kokeilla, koska etsin aina sitä parasta mattakosteusvoidetta. Sitä täydellistä ei ole vielä löytynyt, koska ihoni on niin helposti rasvoittuva.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Suosittelen, minulla toimii ainakin! Lisäksi tämä on melko edullista, joten isoa rahaa ei mene hukkaan vaikkei tuote syystä tai toisesta sopisikaan :)

      Poista

Kiitos!